Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami. Jedno z nich głosi: „zanim spróbujesz sprzedać usługę lub produkt, daj od siebie za darmo coś wartościowego”. Stąd właśnie wziął się kontent marketing – pisanie ebooków, blogów, organizowanie darmowych kursów, wyzwań i webinarów oraz obdarowywanie swoich klientów drobnymi upominkami, jak np. długopisy czy ręczniki kąpielowe. To samo dotyczy budowania relacji w biznesie. Choć przeważnie relacja firma-klient opiera się na wymianie usług, to wiele przedsiębiorstw decyduje się na danie od siebie nico więcej.
Sprawdzone prezenty dla klientów wydołują silne emocje
Najpiękniejszy prezent biznesowy, jaki można sobie wyobrazić, to taki, który trafia w gusta klienta. Może to być książka o tematyce biznesowej, ręczniki kąpielowe, czy paczka cukierków. Niezależnie od upominku, powinien on przynieść odrobinę szczęścia obdarowywanemu. Utworzy to w jego umyśle dobrą myśl na temat firmy.
Taki prezent powinien wywołać zaskoczenie oraz zapewnić wiele pozytywnych emocji. Co więcej, klient powinien poczuć się doceniony i objęty naszą opieką, a te emocje powinny towarzyszyć mu za każdym razem, gdy stosuje otrzymane ręczniki, czy czyta upominkową książkę.
W okresie dobrobytu, gdy większość firm posiada budżet na świąteczne prezenty dla klientów, można rozważyć wysłanie im prezentów fizycznych, które wywołają uśmiech na twarzy w tak ważnym dla wszystkich okresie świat bożego narodzenia.
Sprawdzony prezent dla Twojego klienta
Oto sprawdzone pięć pomysłów, które z pewnością sprawią radość Twojemu kleniowi:
- Podarowanie radości – ważne jest, aby prezent biznesowy wywoływał pozytywne emocje. Przy wyborze upominku dla klienta należy zwrócić uwagę na jego personalizację oraz poznanie preferencji Klienta, aby mieć pewność, że obdarowywana osoba poczuje się doceniona. W ten sposób podkreślona zostanie jej wyjątkowość, co może przełożyć się na zbudowanie filarów pozytywnej relacji. Znając zainteresowania swoich Klientów biznesowych, świetnym pomysłem jest podarowanie biletu na koncert ulubionego zespołu, biletu do kina na oczekiwany seans, czy wstępu na mecz drużyny, której kibicuje. Analogicznie, znając preferencje całego zespołu, doskonale może sprawdzić się integracyjne wyjście do pokoju zagadek czy wyprawa po bezdrożach z off-road.
- Podarowanie zaufania – jedną z bardziej istotnych zalet podarowywania upominków Klientom biznesowym jest budowanie trwałego zaufania. W przypadku gdy ma miejsce wieloletnia współpraca, dobrym rozwiązaniem jest podarowanie zaproszenia na spotkanie integracyjne lub wigilię firmową. W ten sposób podkreślone zostanie przywiązanie do klienta, dzięki któremu może on poczuć się nieodłączną częścią zespołu.
- Podarowanie podziękowania – chcąc wyrazić wdzięczność za wieloletnią, bezproblemowo układającą się współpracę lub podziękować za czasochłonny projekt, warto podarować upominek, dzięki któremu ktoś poczuje się wyjątkowy i doceniony. Idealnym rozwiązaniem jest zaproszenie na kolację, chwilę relaksu w Spa czy wykwintną degustację. Tutaj doskonale sprawdzą się również upominki, takie jak personalizowany kubek czy komplet ręczników na prezent.
- Podarowanie spokoju – prezenty dla Klientów to doskonałe narzędzie do osiągnięcia strategicznego celu dla firm, a więc większego przywiązania Klienta do maki. Podarowując im spokój, z pewnością spełnione zostaną oczekiwania nawet najbardziej wymagających osób, szczególnie wtedy, gdy czas jest wartością tak bardzo poszukiwaną. Czekoladowy relaks, a więc masaż SPA, także pobyt w grocie solnej czy relaks w kapsule odpływowej, a nawet widokowy lot awionetką – to opcje, które naładują baterie biznesowych klientów.
- Podarowanie czasu – w ostatnich latach coraz częściej obserwuje się coraz większą dbałość o zachowanie równowagi pomiędzy pracą zawodową a życiem prywatnym. Work-life balance zapewnia spójność między prężnie rozwijającą się karierą a czasem spędzonym wśród najbliższych. Wizyta w salonie piękności, wyjątkowy weekend, wycieczka z pewnością zostaną odebrane jak luksusowe prezenty.